3 Aralık 2010 Cuma

Kadınlarda yeni trend: Vajen estetiği

Kadınların güzel görünme isteği sınır tanımıyor. Burun, göğüs, kulak, göz kapağı, yüz germe gibi çok bilinen ve tercih edilen ameliyatların yanı sıra genital bölge için de estetik ameliyat olma yolunu seçen birçok kadın var.

Zekai Tahir Burak Kadın Sağlığı Eğitim ve Araştırma Hastanesi Jinekoloji Uzmanı ve Hera Kadın Sağlığı Merkezi sahibi Op. Dr. Süleyman Eserdağ, son yıllarda oldukça popüler hale gelen vajen estetiğin yapılmasındaki nedenleri; kendi cinsel organından utanıp cinsel ilişkide rahat hissedememe, hatta bu nedenle cinsel ilişkinden kaçınma, bikini, tayt ve dar pantolonları rahatça giyememe, ilişki sırasında cinsel organın yapısında utanma, doğum sonrası vajenin aşırı genişlemesi ve penisi yeterince kavrayamaması sonrasında haz alamama ve ilişki sırasında vajinadan gelen bir takım seslerin hoşnutsuzluk yaratması olarak açıklıyor. Vajen estetiği ile birlikte bu problemlerin ortadan kalktığını belirten Dr. Süleyman Eserdağ, ameliyat sonrasında kişinin kendine olan güveninin artığını bununla beraber cinsel ilişkide konsatrasyon, haz ve tatminin de artığını ifade etti ve konuyla ilgili soruları şöyle cevapladı:

Bakirelere de genital estetik operasyonu yapılabilir mi? Evet. Genital estetiği ile ilgili özellikle de labioplasti operasyonları bakire (virgin) kızlara da uygulanabilmekte ve işlem kızlık zarında herhangi bir hasara sebebiyet vermemektedir. Çünkü kızlık zarı operasyon bölgesinden yaklaşık olarak 3-4 cm daha içeride bulunmaktadır.

Genital estetik yaptıranların doğum yapması bir sakınca doğurur mu? Bu kişilerin ileride normal doğum yapmalarında da bir sıkıntı olmamaktadır. Yine, labioplasti sonrası idrar şikayeti veya orgazm olmada problem yaşanmamaktadır. Labioplasti olan bir genç kız ileride normal doğum yapabilir, illa ki sezaryen olmasına gerek yoktur.

Operasyonun riskleri var mı? Estetik operasyonlarda işlemi yapan kişinin becerisi ve konu ile ilgili tecrübesi doğrultusunda -gerek fonksiyonel gerekse kozmetik açıdan- hasta memnuniyeti değişmekle birlikte tecrübeli ellerde oldukça yüz güldürücüdür.

Zekai Tahir Burak Kadın Sağlığı Eğitim ve Araştırma Hastanesi Jinekoloji Uzmanı ve Hera Kadın Sağlığı Merkezi sahibi Op. Dr. Süleyman Eserdağ tarafından ameliyatları yapılan bazı hastaların vajina estetiği öyküleri şöyle:

S.A. Hanım - 43 yaşında - İhracat Uzmanı – İstanbul - Boşanmış
Bundan 5-6 yıl önce, iki defa bu ameliyatı olmaya ciddi olarak karar verdim, hatta bir tanesinde hastaneden geri döndüm. Bu tarz bir ameliyatı estetik cerrahları mı yapar, yoksa jinekologlar mı bir türlü karar veremedim. Aslında o zamanlar onlar da karar veremediler galiba. Gittiğim onlarca doktor da bu ameliyatı daha önce ya hiç yapmamışlardı, ya çok az yapmışlardı, ya da hiç bilmiyorlardı. Hatta çok ünlü bir estetik cerrah bana " Oraya da ameliyat mı olurmuş?" deyince bu işten bir süreliğine tamamen vazgeçtim. Ama bu konu aklımın bir yerini de hep kemirip durdu. Son yıllarda her konunun özgürce konuşulmaya başlanması ile dergilerde, internette, her yerde bu konu ile ilgili de kadınları cesaretlendirici, aydınlatıcı ve yüreklendirici yazılar okumaya başladım ve bu durumumdan kurtulma isteği tekrar karşı konulmaz bir şekilde gündeme geldi. Bu konuda Jinekolog Op. Dr.Süleyman Eserdağ'ın on yılı aşkın bir süredir bu tür operasyonları yapması, bu konuda son derece tecrübeli ve titiz olması, diğer hastalarından aldığı son derece olumlu geri bildirimler doğru karar verdiğimi adeta ispatlıyordu. Bu ameliyatın - ameliyat bile demeye dilim varmıyor artık- bu kadar basit ve sonrasında da korktuğum kadar sıkıntılı bir iyileşme dönemi olmadığını daha önceden bilseydim keşke. Niye bu kadar zaman beklemişim ve hayatı kendime zehir etmişim? Ama zararın neresinden dönülse karmış. Ameliyat sonrası sanki bambaşka bir kadın oldum. Artık ne doktora giderken, ne karşı cinsle arkadaşlığımda kendimde hiçbir engellenme ve utanç duymuyorum. Artık ben de NORMAL bir kadın oldum. (Bunun ne demek olduğunu ancak bu konuda dertli olanlar bilebilir.)

E.M. Hanım, 28 yaşında - Dış Ticaret Uzmanı – Ankara - Evli
Vajinam ile ilgili bir problemimin olduğunu ilk defa bir dergide "vajina estetiği" ile ilgili bir haberi okuduktan sonra anladım. İç dudaklarımdan bir tanesi diğerinden daha uzun ve yayvan görünümdeydi. Başka bir problem nedeniyle muayene için gittiğimde doktorum tarafından bu durumun basit bir ameliyatla düzeltilebileceği tarafıma söylendi. Kısa sürede karar vererek bir kaç gün sonrasında ameliyat oldum. Ameliyattan 2 gün sonra işime rahatça gidebiliyordum. İç kısımdaki hafif yanmalar çok az rahatsızlık verse de 7 gün içinde hemen hemen tamamen geçivermişti. Artık kendimi çok daha rahat ve mutlu hissediyorum. Bu durumdan kocam da çok memnun..

F.G Hanım, 21 yaşında – Model – İzmir- Bekar
Şu ana kadar hiç cinsel birlikteliğim olmamasına rağmen kasıkta dudak bölgesinde ergenlik döneminden sonra oluşan sarkmalardan rahatsızlık duyarak bir doktor arayışına girdim. İnternetten ulaştığım Dr. Süleyman Bey'i telefonla arayarak aldığım ön bilgilerden sonra, özellikle de kızlık zarına herhangi bir zararı olmadığını da öğrenince kesin ameliyata karar verip Ankara yollarını tuttum. 35 dakikalık bir ameliyat sonrası aynı gün içinde evime döndüğümde sanki büyük bir yük altından kurtulmuş gibi hissetmekteyim.